zaterdag 25 april 2009

Fietsparkeren in de stationsstalling

Bent ook forens en in het bezit van een maand- of jaarkaart van de stalling op het Stationsplein? Ik wel, en ik begin niet altijd vroeg. Dus ik kom wel eens om 8.30 uur of later in de stalling, en tref dan volle fietsrekken aan. In de onderste laag, ruimte zat bovenop. Mannen, en dat ben ik, worden sowieso door de beheerder van de stalling opgeroepen om hun fiets manmoedig in de bovenste rekken te zetten. Die rekken zijn van een verouderd model, en het resultaat is altijd vieze handen en een verrekte schouder. De gemeente heeft dat in haar gratis stallingen op het Jorisplein en bij de Kamperbinnenpoort beter gedaan.
Zie in het joetoepfilpmje mijn geklungel om de fiets in de stationsstalling in het bovenste rek te zetten.



Nu heeft NS Fiets vorig jaar voor de maandkaarthouders hele moderne toegangspoortjes gebouwd. Met een key card in plaats van een papieren kaartje open je het modern ogende hardglazen deurtje. Lastig als je vergeten bent je abo tijdig te verlengen, want dan moet je je fiets laten staan, naar boven hollen om alsnog te betalen en je card te activieren, naar beneden hollen en nu wel door het poortje en dan weer twee trappen op naar het station.


Waarom van die verouderde rekken en wel zo'n hypermodern obstakel?

Geen opmerkingen: